Médiakutató

Lábjegyzetek

Ferencz Bettina – Rétfalvi Györgyi: Közösségi hálózatok és médiadisztribúció:

1 A tanulmány megjelenésének időpontjára valószínűleg a Google+ közösségi hálózat is megkerülhetetlen lesz.
2 „The more we learn to involve others in what we do, the richter and more trusted our journalism become. It is certainly the way the rest of the Web is going. But it is up to us endlessly to experiment and pioneer this new forms of storytelling” (Rusbridger, 2011: 14). (Az idegen nyelvű idézeteket a szerzők saját fordításában közöljük – a szerk.)
3 Azért fontos ez a tény a Nol.hu számára, mert az első magyar online újság, az Index jogelőd Internettó 1995‐ben jelent meg, stratégiailag szép teljesítmény lett volna megelőzni. Ugyanakkor ez az elsőzés szimbolikus maradt volna akkor is, ha sikerül, mivel a magyar online média speciálisan fejlődött, a nyugatitól eltérően, ahol az erős offline médiumok online verziói lettek piacvezetők, nálunk offline háttér nélküli hírportálok, az Index és az Origó tudott tartósan megkapaszkodni (Bodoky, 2005: 67‐82).
4 Nagy N. Pétert (2011) idézve: „Hát, most már vagy két éve. De korábban is nagyon‐nagyon kevés munkatársa volt, most már a print munkatársai csinálják az online‐t is, úgy, hogyha olyan dolog van, amiről lehet tudni, hogy mindenki ott van – tüntetés például –, akkor azt folyamatosan adják az online‐ra, majd utána írnak belőle egy lehetőség szerint nem pont ugyanolyan anyagot a printbe is. Mi egy olyan szerkesztőség vagyunk, ahol van online megjelenés ugyan, de nincs online rovat. Tehát nincsenek munkatársai az online-nak. Integrált szerkesztőség van – ez nemes módon hangzik. Ez általában a világban úgy szokott lenni, hogy van egy online szerkesztőség és van egy print szerkesztőség, és ők egy térben, de legalábbis közös vezetői szinten, integráltan dolgoznak. Nálunk az integráció azt jelenti, hogy a print szerkesztőség csinálja az online‐t is. És van az online‐nak minden nap – összesen ketten vannak – két vezető szerkesztője, egyik héten egyik, a másik héten a másik, és ők akkor éjjel-nappal. És minden rovat ad egy online ügyeletest minden nap, aki folyamatosan a saját területüket figyeli, fogadja a munkatársainak az online‐ra szánt anyagait, azokat rendbe teszi, felrakja, illetőleg maga is tölt. Tehát ha önálló online stáb nincs is, minden nap van öt‐hat olyan ember, aki elsősorban az online‐ra dolgozik.”
5 Ebben az évben a Malofiej elnevezésű nemzetközi infografikai versenyen a Népszabadság grafikusai bronz minősítést nyertek „A Margit híd felújítása” című interaktív munkájukkal (Nol.hu, 2011).
6 A Facebook page felületének egyik extra szolgáltatása, amely folyamatosan szolgáltat adatokat az oldal tulajdonosának a rajongókkal kapcsolatosan.